marți

Emotiile si kilogramele in plus





De cand am reusit sa mai scap de cateva kilograme in plus am tot fost intrebata cum am facut asta, ce regim draconic am urmat. ... Secretul consta in constientizarea faptului ca Dumnezeul meu interior incerca sa imi spuna ceva, iar eu m-am straduit pe cat posibil sa-l ascult.
Sper ca marturisirea mea si informatiile de mai jos sa-i ajute si pe altii, sa-i motiveze sa aiba mai mare grija de corpul lor.  Sanatatea este lucrul cel mai important, iar slabirea este un factor determinant pentru VINDECARE si SANATATE!

Cu ceva vreme in urma  corpul meu mi-a tras un semnal de alarma! Ceva era in neregula! Mi-am dat seama ca a sosit timpul sa invat sa ma iubesc mai mult, sa ma respect mai mult. Am hotarat sa-i poruncesc mintii mele sa se dea la o parte si sa-i permita corpului meu sa se vindece. M-am rugat sa fiu ajutata sa-mi recapat sanatatea. I-am rugat pe Dumnezeu si pe ingeri sa ma calauzeasca sa cunosc cele mai bune cai de a avea grija de mine. Iar Ei m-au auzit.  M-au indrumat catre persoanele si informatiile de care aveam nevoie in procesul meu de vindecare.  Am realizat ca , cooperand cu corpul meu, oferindu-i cele mai hranitoare alimente, sanatoase si delicioase, corpul meu stie sa se vindece singur.
Este foarte important sa ascultam mesajele corpului nostru. El lucreaza intotdeauna pentru sanatate. El vrea sa fie intreg si sanatos.
Astazi vindecarea mea este in plina desfasurare. Intelepciunea divina ma indruma mereu si ma simt in siguranta si increzatoare ca intr-o zi ma voi bucura de o sanatate perfecta.


Gandirea si comportamentul autodistructiv tind sa favorizeze aparitia obiceiurilor alimentare nesanatoase, iar persoana devine coplesita de sentimentul de vina; treptat intervin problemele de autoapreciere, de dispozitie si de relationare cu cei din jur.
Cum ar putea sa fie greutatea ta o problema de atitudine? Care este legatura dintre hrana si emotii?
Daca mananci ca raspuns la sentimentele tale, mai ales atunci cand nu iti este foame, esti o persoana care se indoapa emotional. Asta inseamna ca emotiile tale si nu corpul iti dicteaza cand si cat de mult sa mananci.

Inca de cand suntem mici invatam sa ne indopam cu orice imediat ce traim o emotie sau o contrarietate, cu orice in afara lucrurilor de care avem intr-adevar nevoie.

Lise Bourbeau in cartea sa “Asculta, mananca si inceteaza sa te controlezi” vorbeste despre ranile afective care ne fac sa mancam mai mult decat corpul nostru are nevoie.

Rana de respingere si alimentatia
Alimentul cel mai des folosit pentru a fugi din lumea fizica este ZAHARUL, sub toate formele lui, uneori alcoolul sau drogurile.

Rana de abandon
Pentru ca nu primesti din exterior ceea ce vrei iti umpli nevoia prin mancare. Poti sa ajungi sa mananci tot timpul crezand ca astfel vei umple golul din tine. In ciuda faptului ca te indopi tot timpul, simti in continuare o gaura in stomac. Dar nu-ti dai seama ca acel gol se afla mai degraba la nivelul inimii. Si pentru ca mancarea nu poate umple aceasta lipsa afectiva, nu este niciodata de ajuns si nu stii cand sa te opresti din mancat.

Rana de umilire
Cand suferi de o rana de umilire  te controlezi pentru a nu-ti acorda dreptul de a te bucura de simturile tale.  In fata celorlalti te vei abtine sa mananci ceea ce-ti place mai mult, te vei forta sa alegi ceea ce crezi ca este potrivit pentru o persoana demna.

Rana de tradare
Deoarece vrei sa controlezi ceea ce se intampla in exterior si nu ai incredere in ceilalti reproduci acelasi comportament si in ceea ce priveste alimentatia. Esti genul de persoana care vrea tot timpul sa adauge ceva in mancarea preparata de altii: sare, piper, condimente, zahar….
Rana de tradare este activata atunci cand faci si alte lucruri in timp ce mananci, de exemplu: citesti, te uiti la tv, discuti….

Rana de nedreptate
Doar o persoana care sufera de nedreptate reuseste sa tina un regim draconic si sa se controleze pentru a avea silueta dorita.



Alegerea alimentelor

Alimente sarate sau prea sarate
-          Vrei sa ai dreptate, vrei ca totul sa functioneze asa cum iti doresti tu.
CANTITATEA MINIMA  NECESARA DE SARE PE ZI ESTE DE O JUMATATE DE GRAM, IAR CANTITATEA IDEALA DE UN GRAM SI JUMATATE.

Alimente dulci sau ZAHAR
-          Vorbesc despre lipsa de dulceata din viata ta.
-          Cand esti prea exigent cu tine. Iti ceri prea multe.
-          Cand crezi ca ai dreptul la o recompensa doar atunci cand ai realizat ceva important.
-          Teama de a fi egoist.
CANTITATEA DE ZAHAR CONTINUTA IN 3 FRUCTE PROASPETE ESTE MAI MULT DECAT SUFICIENTA PENTRU NECESARUL ZILNIC.

Alimente CONDIMENTATE
Anunta lipsa condimentelor din viata ta, ceea ce inseamna absenta sau lipsa frumusetii in lucrurile din jurul tau si mai ales a celor din interiorul tau. Lipsa de pasiune in general.

Alimente GRELE si GRASE
Dezgust fata de tine insuti. Culpabilitate. Vrei sa te pedespesti.

Alimente CROCANTE
Esti prea exigent cu tine insuti. Crezi ca viata ta trebuie sa fie mai dura. Iti porti pica pentru ca te consideri o persoana slaba sau lenesa.

Alimente MOI
Contezi pe ceilalti pentru fericirea ta.  Crezi ca nu vei reusi sa faci nimic singur.

Cafeina
Crezi ca lipseste un stimulent in viata ta, ai foarte putine scopuri motivante pentru care sa merite sa te trezesti dimineata.

Prea multa PAINE
Nu esti suficient de bine hranit de cei apropiati tie. Esti dependent fie de prezenta acestora, fie de atentia lor, de complimetele lor….

RETINE!!
Toate aceste descrieri sunt pentru momentele si situatiile in care iti dai seama ca ai exagerat peste limita normala!

Mult timp m-am confruntat si eu cu astfel de stari si chiar consumam in exces asemenea alimente. Si astazi mi se mai intampla, insa mult mai rar. Nu sunt perfecta si nu vreau sa pozez in perfectiunea intruchipata! V-as minti  si m-as minti si pe mine insami!
Am realizat ca mancatul emotional nu face decat sa-mi multiplice problemele. In loc sa le rezolv pe cele pe care le aveam, imi cream altele: castigam in greutate, ma simteam vinovata pentru ca mancam, imi inrautateam starea de sanatate... 

Cand iti vei schimba atitudinea interioara si vei incepe sa te iubesti mai mult, corpul tau va simti acest lucru si va ajunge TREPTAT la greutatea lui naturala, care variaza de la persoana la persoana.
Slabirea este un factor determinant pentru VINDECARE si SANATATE!

Faptul de a nu digera o situatie sau o persoana ne afecteaza digestia fizica.
Nu este vorba despre alimente greu de digerat, ci starea noastra interioara de indigestie, de critici care ne afecteaza stomacul.

Singura modalitate de a reusi sa schimbi un anumit comportament este ACCEPTAREA.
Acceptarea este o renuntare. Cu cat renuntam mai mult la ceva, cu atat sunt sanse mai mari ca situatia respective sa se schimbe. Cu cat vrem sa controlam mai mult o situatie, sansele de schimbare sunt mai reduse.


Rolul exercitiilor fizice

Exercitiul fizic prin excelenta ramane MERSUL PE JOS deoarece antreneaza toti muschii corpului si in acelasi timp realizeaza un masaj al organelor interne. Este indicat sa mergem repede, avand mainile libere si lasand bratele sa se balanseze.
In plus daca esti atent la respiratie, la inspiratie si expiratie in timpul mersului vei imbunatati si mai mult exercitiul fizic.
A fi constient de respiratie inseamna sa observi aerul care intra in plamani, sa ii urmaresti miscarea si nu sa il fortezi pana cand simti ca se dilata coastele. Astfel vei sti ca aerul a umplut in mod corect plamanii.



Tips-uri:

  1. REPETA DES  DORINTA pe care o ai, noteaz-o, scrie ceea ce vrei sa fii. Repetarea produce conexiuni noi in creierul nostru!
De exemplu:
“ Corpul meu are  nevoie sa aiba cu cateva kilograme mai putin. Iar cand va ajunge la greutatea dorita, va ramane la ea pentru ca nu va mai fi nevoie nici sa scada in greutate, nici sa acumuleze in greutate.”
“Doresc sa elimin orice temeri care m-ar putea face sa mananc mai mult decat e nevoie.”

  1. A TE RESPECTA inseamna sa stii sa spui NU anumitor alimente si anumitor persoane!

  1. Corpul tau este DARUL LUI DUMNEZEU pentru tine! Ai grija de el!


Cartile care pe mine m-au facut sa inteleg mai bine ceea ce se petrece cu corpul si cu mintea mea :


  1. “Studiul China” de Thomas M. Campbell II si T. Colin Campbell  

2. “Solutia Marte si Venus pentru dieta si exercitiu” de dr. John Gray


3. “Femeile, alimentatia si Dumnezeu. O cale neasteptata care conduce aproape oriunde” de Roth Geneen



4. “Asculta, mananca si inceteaza sa te controlezi" de Lise Bourbeau



5. “Echilibrul corp- minte” de Osho



6. “Greutatea corporala sub control” de  Mark Barker


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trei idei de a petrece timpul liber cu un copil de 2 ani jumate

  La 2-3 ani jocul este important. Copiii învață prin joc. Le place să se joace cu ceilalți, să picteze cu degetele sau cu o pensulă, să țop...