luni

M-am lăsat de Cola şi m-am îndrăgostit de ceai





Toamna anului 2011 a reprezentat pentru mine un nou început. Am reuşit să mă las de cola şi de orice suc din comerţ. Nu a fost o decizie usoară pentru că devenisem dependentă de Cola. Pur şi simplu simţeam nevoia să beau cola.  Începutul a fost tare greu. Mă întâlneam cu fetele, iar ele beau Cola. Eu beam ceai, apă plată sau limonadă. Sticla lor de suc îmi făcea cu ochiul, mă ademenea pur şi simplu, însă am reuşit să zic NU şi acum sunt tare mândră de acest lucru. Nu am avut nici o scăpare de atunci, nici măcar un păhărel de suc nu mi-a mai făcut cu ochiul vreodată.                     

Dacă beţi 2 litri pe zi din această băutură înseamnă că mâncaţi peste 200 grame de zahăr alb zilnic. Dacă nu v-aţi îngrăşat încă înseamnă că aveţi un metabolism mai rapid.

"Sunt afectate şi pancreasul, rinichii, creierul, inima, iar după instalarea menopauzei ar putea apărea probleme de boli coronariene. Însă aceste boli sunt tăcute şi dacă nu vă faceţi analize nu puteţi şti cu exactitate cu ce probleme vă confruntaţi. Poate apărea o cascadă de evenimente care cu timpul să scadă longevitatea şi să ducă la  moarte prematură", a spus profesorul Mencinicopschi referitor la consumul de cola.

Înainte de a mă lăsa de cola, nu beam ceai decât atunci când eram răcită. Probabil mulţi fac acest lucru.  De când am renunţat la cola am descoperit nenumărate ceaiuri aromate, delicioase şi sănătoase.

Iubesc ceaiul. Iubesc accesoriile pentru ceai: căni, ceainice, infuzoare, cutii pentru păstrarea ceaiului…




Dacă mă gândesc la ceaiul din copilărie parcă deja simt mirosul teiului. Şi astăzi îmi place ceaiul de tei. :) 
În prezent ştiu foarte bine ce fel de ceai îmi place şi ce aromă mi-aş dori să savurez în funcţie de starea pe care o am.
Consum ceaiul neîndulcit pentru că nu vreau să-i stric aroma şi farmecul. :) 

Două ceşti de ceai conţin tot atâţia anti-oxidanţi cât 7 pahare cu suc de portocale sau 20 de pahare cu suc de mere. S-a dovedit că 3-5 ceşti de ceai pe zi combat hipertensiunea şi normalizează nivelul colesterolului, principalii factori de risc ai bolilor cardiovasculare. Consumând regulat o singură ceaşca de ceai pe zi putem reduce aproape la jumătate riscul unui atac de cord, iar la persoanele cu vârsta peste 50 de ani acest obicei sănătos scade cu 70% pericolul unui accident cerebral.

Dacă înlocuieşti băuturile carbogazoase consumate zilnic cu una sau două ceşti de ceai, vei reduce numărul de calorii şi vei reuşi să pierzi în greutate. Mai mult, polifenolii din ceaiul verde contribuie la reducerea absorbţiei de grăsimi în sânge, ceea ce ajută la reducerea colesterolului şi la scăderea în greutate.
Aşadar, fie că vrei să îţi protejezi organismul, să îţi creşti imunitatea sau eşti pur şi simplu în căutarea unei băuturi savuroase şi relaxante, dar fără calorii, ceaiul este cu siguranţă alegerea perfectă.

Bucură-te de ceai şi de tot ceea ce oferă el şi vei reuşi să ai un stil de viaţă sănătos, armonios şi liniştit. Îţi promit că aşa va fi! ;)





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trei idei de a petrece timpul liber cu un copil de 2 ani jumate

  La 2-3 ani jocul este important. Copiii învață prin joc. Le place să se joace cu ceilalți, să picteze cu degetele sau cu o pensulă, să țop...