Înţelegându-mă pe mine, înţeleg mai bine lumea din jur!





Toate problemele noastre vin din 5 surse importante de durere: respingere, abandon, umilire, trădare şi nedreptate. Am citit despre toate astea în cărţile scrise de Lise Bourbeau şi am înţeles că exact aşa stau lucrurile. Mi-am analizat comportamentul, trecutul, am început să mă cunosc mai bine pe mine însămi şi să mă redescopăr cu fiecare zi care trece….
Fiecare poartă cu sine convingeri sau experienţe care i-au produs suferinţe la un moment dat. Cu toţii am simţit, într-o formă sau alta, trădarea, abandonul, umilinţa, neputinţa sau respingerea.
Atunci când reacţionăm emoţional la ceea ce ne spune o persoană din jurul nostru, e important să ştim că reacţia declanşată în noi este doar a noastră. De aceea, e necesar să privim emoţiile ca pe răspunsul nostru la un stimul din exterior.
Pentru a ne proteja spaţiul emoţional, primul lucru pe care îl putem face este să conştientizăm cum răspundem la anumite comportamente, pentru a ne da seama ce este despre noi şi ce este despre alţii.

Dacă suntem în armonie cu noi înşine şi ne respectăm, atunci e puţin probabil să întâlnim oameni care nu ne respectă, pentru că nu vom permite lucrul acesta. Ceea ce avem în interior se reflectă la exterior şi, implicit, în relaţiile noastre.

Înţelegându-mă pe mine….

-          am conştientizat că singurătatea poate aduce împlinire şi facilitează întâlnirea cu sinele
-          am descoperit că se poate să nu te plictiseşti cu tine însuţi
-          am învăţat să am o atitudine binevoitoare şi stimulatoare faţă de mine însămi
-          am realizat că nu trebuie  să ezit niciodată să întind mâna părţii celei mai bune din mine
-          am realizat că aşteptările nerostite sunt cele mai disperate
-          am realizat că atunci când facem ceva împotriva voinţei noastre îl facem pe celălalt să plătească
-          cunoscându-mi mai bine zonele de toleranţă, am descoperit mai repede ce e bine  sau rău pentru mine într-o anume situaţie
-          am realizat că punând satisfacerea nevoilor mele în mâinile altcuiva îmi asum riscul de a mă înfrunta cu multe frustrări.


Prin acceptarea de sine, cu defecte şi calităţi, cu rele şi bune, putem să mergem mai departe şi să ne permitem să mai şi greşim.
Poate că astăzi nu au ieşit toate cum am vrut, dar în mod sigur sunt şi lucruri care au fost duse la bun sfârşit conform aşteptărilor.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu