vineri

Destino: Valencia




Vacanta din acest an am ales s-o petrec in Valencia. Si bine am facut! J Este un oras minunat, curat si cu oameni primitori.
Valencia este al treilea oras ca marime din Spania si capitala provinciei Valencia, fiind o placuta surpriza pentru cei care ajung aici pentru prima oara, dar si locul unde multi aleg sa revina sau chiar sa se stabileasca.
Centrul istoric este foarte pitoresc, cu strazi inguste si biserici cu domuri, iar cartierul nou impresioneaza prin bulevardele late strajuite de copaci inalti. Viata de noapte valenciana este renumita - barurile si cluburile boeme sunt concentrate in cartierul Carmen, iar viata studenteasca se desfasoara in zonele Blasco Ibáñez si Benimaclet, pentru noptile de weekend fiind preferate Cánovas si Joan Llorens. 

Gratie unei asezari geografice propice, Valencia poate fi vizitata atat in miez de iarna cand temperaturile nu cobora sub 10 grade, cat si vara cand cerul e mereu senin si briza Marii Mediterane mentine o temperatura placuta de 24 de grade. 

Eu am ales luna septembrie. Vremea a fost superba. Am fost chiar si la plaja. Marea Mediterana a fost “la inaltime”, apa calda, valuri, iar plaja din “Las Arenas” are un nisip fin, de care talpile picioarelor s-au bucurat din plin.
Portul si plaja din Valencia sunt locuri ce nu trebuie ratate.




Complexul “Orasul Artelor si Stiintelor” te lasa cu gura cascata si daca vrei sa vizitezi obiectivele turistice din Valencia nu ai cum sa nu nimeresti macar unul din acest complex.
Primul punct turististic pe care am ales sa-l vizitez a fost Oceanograful.
Despre acvariul din Valencia (Oceanogràfic de la Ciudad de las Artes y las Ciencias) se spune ca este cel mai mare acvariu din Europa .
Acvariul face parte tot din Orasul Artelor si Stiintelor, iar salile de aici sunt imense si-ti dau senzatia ca poti atinge rechinii sau vietatile care sunt despartite de tine doar printr-un tunel de sticla. Tunelele sunt imense si ai senzatia ca ai intrat intr-o cu totul alta lume fata de cea pe care o cunosti.





Cazarea am avut-o langa Turnurile Serranos. Chiar nu se putea o locatie mai buna!

Turnurile Serranos sunt un reper pentru oras. Turnurile adapostesc o poarta de intrare in oras, ridicata in secolul al XIV-lea, dar mai interesant este faptul ca daca vreti puteţi vizita mai multe nivele din interiorul turnurilor pentru a vedea diverse elemente gotice sau ornamente militare, iar odata ajunsi sus in turn panorama este splendida. In weekend intrarea este libera, in cursul saptamanii poti vizita turnurile la pretul de 2 euro.


Un  lacas de cult important este Real Basilica de Nuestra Senora de los Desamparados, locul traditional pentru rugaciune, construit in stil gotic si avand in interior o impresionanta fresca de Palomino.

Piata centrala, cunoscuta sub numele de Mercado Central, este una dintre cele mai mari piete acoperite din Europa, cu o suprafata de peste 8000 metri patrati.


Pas cu pas, Valencia se lasa descoperita si-si exprima personalitate prin tot ceea ce-i caracteristic: piete, cladiri, catedrale, plaje…

Am vizitat intregul oras. Am mers mult pe jos, insa am profitat si de traseele cu Bus-ul Turistic. Am fost cu tramvaiul si cu metroul. O calatorie cu transportul in comun costa 2,50 euro. Bus-ul turistic are preturi diferite in functie de numarul de ore pe care vrei sa-l petreci vizitand orasul cu ajutorul lui. Iti poti cumpara bilet pentru 12, 24 sau 48 de ore. Pretul variaza intre  15 si 25 de euro.

Sunt multe de vazut in Valencia insa despre obiectivele turistice gasiti informatii detaliate cautand pe "google"...

O zi am petrecut-o in Barcelona. Bineinteles ca am fost uimita de casele si parcul lui Gaudi si de Sagrada Familia. Barcelona insa mi s-a parut tare aglomerata.

Drumul de la Valencia catre Barcelona l-am facut cu un autobus al firmei Alsa.  Va marturisesc sincer ca, am fost impresionata. Conditiile au fost mai bune decat cele oferite de orice companie aeriana law cost… Scaune rabatabile, apa, alune, prajiturele din partea companiei. Fiecare scaun avea incorporat un radio la care puteai asculta in casti 8 posturi de radio. Autobuzul avea televizor la care se difuzau filme , avea wirless si …toaleta. Puteam calatori cu el chiar facand un tur al Europei in aceste conditii :) . Drumul de 300 si ceva de kilometri a fost facut fix in 4 ore asa cum ni s-a spus inca de la inceput. Pretul biletului dus-intors a fost de 50 de euro si a meritat toti banii.

Am fost un pic speriata la inceput pentru ca peste tot citisem ca valencienii nu vorbesc decat spaniola si ma gandeam oare cum ma voi descurca… Mi-am scris intr-o agenda cateva cuvinte si fraze in spaniola inainte de a pleca in vacanta. Incet, incet, tot auzindu-i pe ei vorbind am prins chiar mai mult decat ma asteptam. Si uite asa, am inceput sa vorbesc un pic si spaniola J



A fost o vacanta de vis si m-as intoarce oricand acolo!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trei idei de a petrece timpul liber cu un copil de 2 ani jumate

  La 2-3 ani jocul este important. Copiii învață prin joc. Le place să se joace cu ceilalți, să picteze cu degetele sau cu o pensulă, să țop...