duminică, 5 ianuarie 2020

Confruntarea cu emoțiile negative








Pentru cei mai mulți dintre noi, ”emoția” este un cuvânt pe care îl folosim fără să ne gândim la ce înseamnă exact. Acest lucru se datorează în primul rând faptului că emoția înseamnă sentimente - ceva ce nu este ușor de spus în cuvinte, dar care este familiar pentru noi toți. Opinia majoritară este că emoțiile sunt importante pentru noi, inclusiv emoțiile negative, despre care se crede că îndeplinesc diverse funcții esențiale.

De exemplu anxietatea- pe o perioadă lungă de timp, anxietatea poate fi dăunătoare, dar pe termen scurt, ne pregătește pentru  potențialele amenințări din mediul nostru. Această pregătire ne asigură că suntem gata pentru a face față amenințării (adică ”luptă”) sau a ne îndepărta de situația amenințătoare (adică ”fugi”).

Emoțiile negative ne opresc să gândim și să ne comportăm rațional. Tindem să vedem doar ceea ce vrem să vedem și să ne amintim doar ceea ce vrem să ne amintim. Acest lucru nu face decât să prelungească furia sau mâhnirea și ne împiedică să ne bucurăm de viață.

Emoțiile negative pot avea consecințe importante asupra modului în care abordăm interacțiunile sociale.

Câteva dintre modalitățile dăunătoare prin care oamenii se confruntă cu emoții negative:

1.      Negare
Negarea este atunci când o persoană refuză să accepte că ceva nu este în regulă sau că poate avea nevoie de ajutor. Atunci când oamenii neagă că au sentimente problematice, aceste sentimente pot să explodeze sau să acționeze într-un mod dăunător.

2.      Retragere
Retragerea este atunci când o persoană nu vrea să fie în preajma altor oameni sau să participe la anumite activități. Acest lucru este diferit de a dori să fii singur din când în când și poate fi un semn de avertizare pentru depresie. Retragerea aduce propriile probleme: singurătate extremă, neînțelegere, furie și gândire distorsionată.

3.      Hărțuire
Bullying-ul ( hărțuirea) este atunci când o persoană folosește forța și amenințările pentru a-și arăta puterea asupra celorlalți. Oamenii participă, de regulă, la un comportament de intimidare, deoarece nu se simt bine cu ei înșiși și fac ca altcineva să se simtă rău, acest lucru făcându-i să se simtă mai bine sau mai puțin singuri.

4.      Autoagresiune
Poate lua mai multe forme, inclusiv: tăierea, mușcarea sau participarea la un alt comportament periculos. Mulți oameni se autoagresează deoarece simt că acest lucru le oferă control asupra durerii emoționale.

5.      Consum de substanțe
Utilizarea substanțelor precum alcoolul și chiar medicamentele pot face ca o persoană să se simtă mai bine sau amorțită în situații dureroase. Consumul de alcool și droguri dăunează creierului. Acest lucru poate înrăutăți sentimentele dificile și, în unele cazuri, duce la gânduri suicidare sau dependență.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu