marți

Fir-ar ea de karmă!





Reapar în viața mea oameni cu care nu am mai vorbit de ani de zile, oameni cu care am preferat să nu mă mai văd din cauza energiei negative pe care mi-o transmiteau. Cu toate astea, ei reapar și parcă ceva nu-mi dă voie să-i pot ignora. Şi mă întreb,  oare ce lecție am de învățat?
Îmi este clar că pentru a mă „vindeca” la cele mai profunde niveluri trebuie să-mi examinez problemele nerezolvate şi treburile neterminate, căci lucrurile care continuă să se repete sunt lecţii pe care sufletul mi le dă cu un motiv.


"Karma" înseamnă acțiune. Pentru a înțelege mai bine conceptul de karma, Swami Vivekananda în cartea sa, "Raja Yoga", folosește exemplul unei pietre aruncată în vid (unde forța gravitațională a planetelor nu există). Orice piatră arunci în acest mediu se va întoarce în cele din urmă la tine, cu un moment (masă x viteză) egal cu cel care l-ai folosit pentru a o arunca. În același fel, orice acțiune se întoarce în cele din urmă, egal și in aceeași formă, la cel care a inițiat-o.
De ce nu este acest concept evident pentru noi toți? Explicația yoginilor himalaieni este: "pentru că uităm". Uneori, efectul acțiunilor din trecut se manifestă la un moment ulterior în aceeași viață, alteori se actualizeaza doar într-o viață viitoare, când condițiile sunt propice. Chiar când se manifestă în viața actuală, noi am uitat de mult acțiunea respectivă. Și nici nu putem vedea întotdeauna legătura, pentru ca ea nu este doar la nivelul fizic, material. Căile "Domnului" nu sunt întotdeauna ușor de înțeles. Este nevoie de o adâncă profunzime spirituală.
Chiar mai dificil este să poți vedea conexiunea cu o faptă dintr-o viață anterioară, mai ales când cei mai mulți dintre noi ne întrebam încă dacă așa ceva chiar există.
Karma nu înseamnă neapărat ceva rău, și nu are decât o legătură extrem de vagă cu ideea creștină de "păcat". Nu este o pedeapsă. Este pur și simplu legea firii, unde ceea ce semeni, aia culegi. Faptele bune se vor întoarce cândva la tine, la fel ca și cele negative. Depinde ceea ce proiectezi în viață, în fiecare moment.
Pe scurt, karma este un concept religios și filozofic prin care fiecare activitate, decizie fizică sau spirituală are o urmare obligatorie, pozitivă sau negativă. (http://ro.wikipedia.org)


Există în viața noastră oameni de care nu ne putem desprinde oricât de mult ne-am dori acest lucru. Și atunci apare întrebarea: oare ce mai am de rezolvat cu această persoană?


Relațiile karmice sunt relații complicate. Cei doi fie se ajută unul pe altul în a alege drumul corect în viață, fie din contră, îl abat pe celălalt de la drumul cel adevărat, crescând astfel datoria karmikă într-o viață viitoare.
Când suntem implicați într-o relație karmică, simțim ca și cum nu am avea control asupra evenimentelor. Uneori parcă nici nu suntem noi în această relație deoarece suntem confruntați cu sentimente din trecut de care suntem sau nu conștienți. Există adesea pattern de bază în această relație. Motivul pentru care această relație există nu este clar decât atunci când se termină. Acest pattern karmic nu este înțeles cu adevărat decât atunci când lecția a fost învățată. Când lecția este învățată… patternul se sfârșește și el (karmicastrology.info )

Se pare că sufletul are mereu aceeași tendință. El a ales lecțiile prin care trecem. Spiritul nostru este motivat de multe dorințe și indiferent dacă sunt agreabile, aventuroase sau dificile, ele pot fi găsite în planul vieții noastre.
Uneori ne întoarcem la aceiaşi oameni, doar din dorința de a repeta o călătorie încântătoare. Atunci când există pasiune, sprijin, iubire sau tandrețe, nu este neobișnuit să vrem să retrăim acele experiențe. 
Doar că tindem să repetăm și relațiile neplăcute, nesănătoase și chiar abuzive. Aceste tipuri de repetări sunt parțial stimulate de familiaritatea noastră cu oamenii implicați, dar ele provin și din dorința sufletului de a învăța lecția pe care o aduce relația.  Uneori karma înseamnă cum să înveți să o eliberezi. Sper să reuşesc să învăţ şi eu cum stă treaba cu această eliberare!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trei idei de a petrece timpul liber cu un copil de 2 ani jumate

  La 2-3 ani jocul este important. Copiii învață prin joc. Le place să se joace cu ceilalți, să picteze cu degetele sau cu o pensulă, să țop...