vineri

Și prietenia devine ostilă câteodată




Nu sunt o persoană care intră foarte ușor într-o relație de prietenie autentică. Am mai mulți prieteni de conjunctură, decât prieteni autentici.

Există două tipuri de prietenie: prietenia autentică și prietenia de conjunctură. Întâlnești mulți oameni, care în funcție de interesele de moment se apropie de tine, străduidu-se să-ți intre în suflet pentru a obține ceva. Pentru că ești un om care nu rămâne indiferent la nevoile celuilalt, cu siguranță, vei găsi un loc în inima ta și pentru prietenul de conjunctură.

Câteva relații de prietenie, pe care le-am crezut autentice, s-au dovedit a fi de conjunctură.

Acest lucru mi-a creat un sentiment de gol interior, de dezamăgire. Însă nu sunt genul de persoană care să poarte ranchiună o viață întreagă. Dacă m-ai dezamăgit, mi-ai arătat lipsă de respect, mi-ai creat frustrări, m-ai făcut să mă simt nedreptățită, te pot ierta și pot da uitării aceste trăiri. Nu de azi pe mâine. Am nevoie de câteva zile de tăcere în care încerc să înțeleg de ce ai reacționat așa.
Dacă eu sunt cea care te-a făcut să simți cele de mai sus, am puterea de a-ți cere iertare, dacă vei avea capacitatea și disponibilitatea de a-mi explica cu ce ți-am greșit.

Prieteniile își pot schimba gradul de intimitate, iar nivelul așteptărilor privitoare la un prieten poate fi coborât, chiar dacă prietenia nu se destramă de tot.

Pe măsură ce prietenii devin mai apropiați, așteptările sporesc ducând la creșterea probabilității de a fi dezamăgit.
Pe măsură ce o prietenie, care a apărut într-un anumit context, se extinde este posibil să apară conflictul care să schimbe cursul prieteniei.

Poți învăța să te ierți  și să ierți.

Sunt convinsă că și în viața ta există prietenii prezente sau trecute în care ai dezamăgit sau ai fost dezamăgit.
Poți învăța să te ierți pe tine, dacă ți-ai dezamăgit  un prieten, iar în cazul în care tu ești cel dezamăgit, ai putea să te gândești cum te-ar putea ajuta pe tine iertarea oferită celui care te-a dezamăgit.

Dacă un prieten pune capăt relației, iar tu rămâi cu o obsesie din cauză că nu știi care a fost motivul, este posibil să nu afli niciodată răspunsul.
Dacă tu ești cel care decide să pună capăt relației, ține minte că modul în care sfârșești o prietenie poate fi la fel de important ca și decizia de a sfârși relația de prietenie.

Suntem diferiţi, gândim diferit, percepem lucrurile diferit şi este normal ca la un moment dat să existe neînţelegeri.

Depinde de atitudinea noastră dacă acestea vor deveni obstacole de nedepăşit...





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trei idei de a petrece timpul liber cu un copil de 2 ani jumate

  La 2-3 ani jocul este important. Copiii învață prin joc. Le place să se joace cu ceilalți, să picteze cu degetele sau cu o pensulă, să țop...