vineri

Drumul catre mine insami





Tot ceea ce este in interior se manifesta, mai devreme sau mai tarziu, la nivel fizic.
Am inteles mai bine acest lucru in urma cu cativa ani. 
Dupa mai multe dezamagiri si probleme familiale ajunsesem sa acumulez 20 de kilograme in plus fata de greutatea mea normala si sa fiu la un pas de a da in diabet. Mancam pe fond emotional, aveam numai ganduri negative si simteam ca am pierdut controlul asupra propriei mele vieti.
Luptele mele interioare, conflictele care aveau loc in mintea mea si starile de tensiune emotionala ma intoxicau pur si simplu si am ajuns sa ma imbolnavesc.
Ma trezeam noaptea plangand si intrebandu-ma de ce mi se intampla toate astea. 
In momentul in care am inteles ca intoxicarea la nivel emotional este o chestiune profunda si ca exista posibilitatea unei detoxifieri  emotionale, informatiile de care aveam nevoie pentru a ma restabiliza, au inceput pur si simplu sa vina spre mine.
Am inceput sa atrag oameni a caror prezenta in viata mea era benefica. Erau oamenii de care aveam nevoie pentru a ma regasi pe mine insami.
Am inceput sa atrag informatiile si terapiile completare si holistice care imi erau utile in drumul catre mine insami.
A multumi este calea cea mai simpla prin care iti poti exprima recunostinta, de aceea...

Multumesc oamenilor minunati pe care i-am cunoscut ( in ordinea aparitiei lor in viata mea):


VASILE ANDRIŢOIU
Apiterapeut, lector al Asociatiei Nationale pentru Terapii Complementare din Romania si profesor de istorie la Targu Jiu. Dumnealui a descoperit proprietatile miraculoase ale mierii, cautand leacuri pentru a se trata pe sine si pe cei apropiati lui. Astazi este unul dintre cei mai vestiti apiterapeuti din Romania, cu participari constante la conferintele internationale de apiterapie si cu rezultate spectaculoase in vindecarea unor boli, carora medicina alopata le ofera de obicei sperante minime. Apiterapia vindeca. Eu m-am convins de puterea tamaduitoare a apiterapiei. Intr-adevar, este un tratament de durata, ca orice alt tratament naturist, insa va marturisesc ca apiterapia si regimul indicat de domnul profesor Andriţoiu chiar poate face minuni. 
Modalitatea in care a stiut sa comunice cu mine, facandu-ma mereu sa zambesc si impulsionandu-ma sa nu renunt au avut o importanta deosebita.
Ce am invatat:
-          Sa mananc sanatos pentru a fi sanatoasa;
-          Sa cooperez cu corpul meu;
-          Sa fac miscare si sa am ganduri fericite  pentru a beneficia de cea mai rapida cale catre o sanatate buna.



LIGIA POP
Promoveaza un stil de viata mai sanatos, fara a forta pe nimeni sa renunte la mancarea gatita. Ea promoveaza alimentatia raw food,  care prin definitie inseamna adaugarea unui procent mare de hrana vie de provenienta vegetala, intre 60-90% in functie de alegerea fiecaruia, restul pana la 100% putand fiind mancare gatita vegetariana. 
"Informatiile descoperite in decursul anilor, atat prin intermediul cartilor cat si prin participarea la seminariile si cursurile de nutritie/gatit fara foc ale Institutului Hippocrates din Florida, m-au facut sa-mi doresc sa le impart cu toti cei interesati si uite asa in anul 2009 am inceput o campanie in Romania de promovare a hranei vii atat prin intermediul site-ului meu cat si prin intermediul mass-mediei. Acesti pasi au dus la aparitia in Romania a  mai multor blog-uri despre raw food, care mai de care mai minunate", spune Ligia.
Ce am invatat:
-          Multe dintre beneficiile legumelor, fructelor, semintelor si cum sa le prepar corect pentru a le pastra calitatile;
-          Retete delicioase, sanatoase si simplu de facut.

Site:  www.ligiapop.com    



OANA SAVU
Absolventa ANEFS,  Kinetoterapie. Instructor gimnastica aerobica si kinetoterapeut. Un om minunat si sensibil. Am simtit ca suntem pe aceeasi unda de cand ne-am cunoscut si nu m-am inselat ;)
Ce am invatat:
 - Ca oameni sensibili si de bun simt inca mai exista;
- Ca miscarea trebuie facuta intr-un mod corect.



MARIE VRÂNCEANU
Nutritionist si scriitor. Am descoperit-o pe doamna Marie prin intermediul cartii sale “ 7 ani la dieta. Aventurile unei femei grase” Am devenit prietene pe facebook si apoi ne-am cunoscut personal la cabinetul sau de nutritie si nutrigenetica. Am intalnit o persoana deosebita si plina de energie pozitiva.
Ce am invatat:
-          Ca pentru a urma o dieta ai nevoie de ambitie si motivare;
-          Ca dieta personalizata inseamna alcatuirea unei mese in functie de preferintele alimentare si ca aprecierea cantitatii de alimente trebuie corelata cu tipul de activitate fizica;
-          Ca nutrigenetica este raspunsul specific al aparatului genetic al unui individ la anumiti nutrienti si ca explicatia greutatii se afla in ADN-ul nostru;
-          Cu ajutorul testului Nutrigene am aflat ce anume trebuie sa cresc si sa reduc din alimentatia mea, dar si ce intolerante alimentare am.


Ma bucur ca am experimentat urmatoarele terapii complementare si holistice ( in ordinea cronologica a experimentarii):


TERAPIA CU INGERI
Terapia cu ingeri este o metoda de vindecare spiritual care implica lucrul cu ingerul pazitor al unei personae si cu arhanghelii, pentru a vindeca si a armoniza fiecare aspect al vietii. Terapia cu ingeri de asemeni te ajuta sa primesti intr-un mod mai clar Ghidare Divina de la Creator si Ingeri.
Cu totii avem ingeri pazitori, iar acesti ingeri implinesc voia lui Dumnezeu de pace. Cand ne deschidem sufletele pentru a auzi mesajele ingerilor nostril, fiecare aspect al vietilor noastre devin mai linistite.
Terapia cu ingeri este un termen comercial inregistrat de Doreen Virtue, autoarea a numeroase carti bazate pe acest subiect.
Tehnica folosita este RUGACIUNEA. Rugaciunea catre  Dumnezeu, catre Fecioara Maria,  arhangheli si ingeri.


ACUPUNCTURA
Acupunctura, ramura a medicinii chineze cu o vechime de peste cinci milenii, este o metoda terapeutica utila in mentinerea starii de sanatate, prevenirea imbolnavirilor si tratarea anumitor afectiuni.
 Metoda de tratament  consta in folosirea unor ace sterile fabricate de obicei din otel in anumite zone ale corpului uman, urmarindu-se vindecarea sau ameliorarea unei afectiuni, in conformitate cu diagnosticul pus. Punctele de acupunctura se gasesc situate de-a lungul unor linii imaginare, numite meridiane, ce au legatura cu sistemele si organele corpului uman.
Sedinta de acupunctura dureaza aproximativ 20 de minute. Sunt folosite 10-15 ace. Se fac 10 sedinte pe serie si nu sse fac mai mult de 2-3 serii pe an.
Din experienta proprie pot spune ca:
-          este foarte important ca cel ce practica acupunctura sa aiba experienta si sa stie cu adevarat ceea ce face;
-          acupunctura te ajuta sa ai o stare generala buna, sa dormi mai bine, sa fii mai energic.

Eu il recomand cu toata increderea pe domnul doctor Alexandru Capisizu de la Institutul National pentru Medicina Complementara si Alternativa ( langa Spitalul Panduri).
Ce mi-a placut:
- Am apreciat faptul ca mi-a zis sincer ce anume poate trata acupunctura si ce nu;
- Nu m-a amagit. Nu mi-a dat sperante desarte;
- Este un om ce emana o energie buna;
- Atmosfera este primitoare si fiecare sedinta este insotita de o muzica relaxanta; 
- Nu simti niciun fel de durere fizica.


TERAPIA FLORALA BACH
Dr.Edward Bach  (1886-1936) este parintele acestei terapii. Nu se poate vorbi despre afectiuni la nivel fizic dar se poate vorbi de stimularea capacitatii de recuperare a organismului prin instalarea unei stari de confort psihic. A trai implica direct pe a simti; asadar emotiile sunt parte integranta din viata. Cu totii ne dorim sa fim fericiti dar reusim mai rar si pe perioade scurte; e de preferat ca restul timpului sa ne putem bucura pe cat posibil de confort emotional pentru a ne permite sa luam decizii corecte, sa fim calmi, sa actionam cu incredere si curaj, in timp util.
Cum sa reusesti sa te confrunti cu toate provocarile vietii daca ai diverse frici (caini, intuneric, spatii inguste, aglomeratie etc) mostenite sau dobandite, sau daca te simti in nesiguranta (lipsa de incredere in sine, teama de esc-Larch, descurajare - Gentian, incapacitate de mobilizare (Hornbeam, resemnare -Wild Rose, nehotarare -Scleranthus, sentiment de vinovatie- Pine), dictezi abuziv sau te simti victima cand nu poti manipula, esti gelos sau ai resentimente ( Vine, Chicory, Holly, Willow)?  Terapia florala Bach te poate ajuta. Pentru mai multe informatii:



RESPIRATIA HOLOTROPICA
Este o tehnica de respiratie ce imbina respiratia accelerata, muzica evocativa si asistenta personala din partea unui indrumator, pentru a obtine stari de constiinta extinsa, aceste stari facand posibila vindecarea si constientizarea.
Termenul "holotropic" provine de la cuvintele grecesti "holos" - intreg, complet si "trepein" -a conduce, ghida. Respiratia holotropica a fost dezvoltata in anii 1970 de psihiatrii cehiStanislav Grof si Christina Grof.
In cadrul terapiei, este foarte importanta crearea unui spatiu in care pacientul sa se simta in siguranta si sa se poata abandona in totalitate senzatiilor, trairilor, experientelor si viziunilor ce pot aparea in timpul sedintelor de respiratie holotropica.

Ii recomand pe Elena si Horia Francisc-  Ţurcanu. Am participat la un workshop intitulat
“Calatoria Inimii: Instrumentele Transformarii. Respiratia Inimii / Respiratie Holotropica”.
Experienta a fost impresionanta! 
Pentru mai multe informatii:



BIOENERGIE
Fiecare om are o anumita cantitate de bioenergie, unii mai multa altii mai putina. Cei care poseda o cantitate mai mare si se dedica unui anumit stil de viata pot deveni terapeuti. Este o forma de har divin care nu este accesibila oricarui om.
Bioenergia circula prin anumite cai denumite meridiane si este receptionata prin centrii energetici ( care sunt in numar 7 – principali si care se afla la intersectia meridianelor). Acesti centri energetici mai sunt cunoscuti sub denumirea de chackre.
Bioenergia inseamna a crea un camp, o presiune. Acea presiune actioneaza asupra fizicului uman si detensioneaza ganglionii limfatici. Ei reactioneaza numai la campuri magnetice. Presiunea care se strange pe ganglionii limfatici dar si bacteriile sunt impinsi in sange prin bionergie si automat se recapata circulatia normala a sangelui.
O sedinta de bioenergie dureaza 20-25 de minute. Acest tratament se poate face periodic. Pentru intretinere se fac cate 10 sedinte pe serie. Nu este indicat sa se faca mai mult de 3 serii intr-un an.
Sedinta de bioenergie nu presupune atingere. Terapeutul isi trece mainile pe deasupra pacientului si in mai putin de 2 minute simte care sunt zonele slabite ale organismului, lucru pe care un  laborator medical il face in cateva zile sau chiar saptamani.

Il recomand pe bioenergoterapeutul Ştefan Boboc.
- Am apreciat sinceritatea sa;
- M-a facut sa realizez ca este utopic sa vorbim despre vindecare, ca termenul corect este „tratare”;
- M-a facut sa inteleg mai multe despre Spirit si Trup. 



Ma bucur ca am cunoscut astfel de oameni si ca am trait astfel de experiente. Toate acestea m-au facut sa ma descopar pe mine insami si sa ma inteleg mai bine.



Eu cea de acum




4 comentarii:

  1. Am recitit articolul! Iti multumesc! Si eu invat de la tine in continuare! Oana Savu-kineto

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ziua
    Puteti, va rog, sa imi dati (victor.draghici@gmail.com) date de contact pt dl Boboc?
    Datele de pe site nu functioneaza
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  3. Bună ziua! Încercați pe pagina de facebook https://www.facebook.com/profile.php?id=100063623948261

    RăspundețiȘtergere

Trei idei de a petrece timpul liber cu un copil de 2 ani jumate

  La 2-3 ani jocul este important. Copiii învață prin joc. Le place să se joace cu ceilalți, să picteze cu degetele sau cu o pensulă, să țop...