sâmbătă

LIKE versus DISLIKE


O prietena in urma cu cativa ani tot incerca sa ma convinga sa-mi fac cont pe facebook. Eu nu si nu. Pe vremea aceea nu era atat de prezent in viata oamenilor cum este astazi. Din ce imi spusese ea nu mi se parea nimic interesant, dar tot aducandu-mi argumente peste argumente printre ele aflandu-se si faptul ca o iubire de-a ei are cont pe facebook si ea i-ar putea urmari mai bine activitatea de pe un alt cont decat al ei, respectiv al meu, m-a convins. I-am zis detasata sa-mi faca ea cont dar sa-mi puna un alt nume, un nume "de scena" :))
Asadar, ajunsesem sa am cont pe facebook insa nu-l foloseam, lasasem totul in grija ei :)

Dupa cativa ani, facebookul a reaparut in viata mea. De data asta printr-o discutie avuta cu o persoana care avea un site si cu care eu colaboram la acea vreme. Persoana respectiva auzise ca se poate promova mai bine pe facebook. Nu eram foarte convinsa nici atunci de importanta facebook-ului insa mi-am zis ca daca toata lumea vorbeste despre acest site de socializare poate ar fi cazul sa vad si eu ce e cu el. Am intrat in posesia contului meu. Am inceput sa-mi caut colegi, prieteni, mi-am marit numarul de "friends" si am inceput sa devin activa in aceasta lume virtuala.

Astazi pot spune ca sunt dependenta, dar consider ca motivele dependentei mele sunt indreptatite :)

Imi place facebook pentru ca:
- am cunoscut oameni minunati, pe care  mai apoi i-am cunoscut si in viata reala;
- mi-am regasit colegii din scoala generala, liceu, facultate;
- unele postari ma mobilizeaza, ma relaxeaza, ma inspira, altele ma amuza;
- sunt la curent cu tot ceea ce se intampla in tara si in lume;
- aflu despre lansari de carti, despre piese de teatru, filme, muzica si despre tot ceea ce ma intereseaza;
- fac parte din grupuri in care oamenii sunt pe aceeasi unda cu mine;
- uneori ma joc, iar unele jocuri  chiar sunt extrem de relaxante;
- comunic mult mai usor pe facebook cand sunt plecata din tara sau cand ma aflu intr-o locatie in care nu pot sta de vorba la telefon;
- atunci cand sunt nervoasa sau dezamagita imi descarc sufletul si primesc de fiecare data  o vorba buna;
- pot promova ceea ce scriu si e foarte incurajator cand primesc "like", "comment" si cand  se da "share".

Nu-mi place facebook pentru ca:
- intalnesti multi nebuni care se baga in seama fara sens;
- multi te urmaresc "pe furis";
- se posteaza poze cu bebelusi insangerati si animale schingiuite;
- ti se dau tag-uri la poze care nu au nicio legatura cu tine;
- uneori musteste de ipocrizie, de fandoseala stupida si de minciuna.


In ziua in care am realizat ca am devenit dependenta de facebook am hotarat sa-mi dezactivez contul. La putin timp a inceput sa sune telefonul.... "esti bine?",  "ce s-a intamplat?", "m-ai blocat pe facebook?", "deschide facebook-ul!" ;)
L-am reactivat si nu-mi pare rau, doar ca as fi vrut sa pot experimenta mai mult timp viata fara facebook. Sa-mi reamintesc de viata mea de dinainte de facebook. As fi vrut sa vad cat pot rezista fara el :))
Parerea mea este ca facebook-ul nu te insingureaza ci din contra... facebook te ajuta sa regasesti oamenii care la un moment dat au facut parte din viata ta si despre care nu mai stiai nimic....facebook te ajuta sa intalnesti oameni minunati pe care altfel poate ca nu i-ai fi intalnit.
Indiferent de ce zic unii si altii eu consider ca facebook are destule parti bune!

Ce ziceti, ne vedem pe facebook? ;)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Trei idei de a petrece timpul liber cu un copil de 2 ani jumate

  La 2-3 ani jocul este important. Copiii învață prin joc. Le place să se joace cu ceilalți, să picteze cu degetele sau cu o pensulă, să țop...