joi, 9 august 2018

De la 21 la 66 de zile



Când vine vorba de dezvoltarea unui obicei prost două repetări sunt probabil suficiente. Când vine vorba de schimbarea unui obicei prost într-unul bun avem nevoie de mult mai mult timp. Unii consideră că 21 de zile sunt suficiente, alții sunt de părere că 21 de zile nu sunt suficiente.
Acest număr, 21,  provine dintr-o carte populară apărută în 1960 numită ”Psiho-Cibernetica”, scrisă de Maxwell Maltz, chirurg plastician care a observat că pacienții lui păreau că au nevoie de aproximativ 21 de zile pentru a se obișnui cu noile lor fețe.
”De obicei trebuie un minimum de 21 de zile pentru a efectua o schimbare perceptibilă pentru o imagine mentală. În urma chirurgiei estetice, trebuie tot 21 de zile unui pacient ca să se obişnuiască cu noul său chip şi multe alte fenomene obişnuite observate demonstrează că sunt necesare minimum 21 de zile oricărei imagini mentale vechi să dispară încet, să se topească şi să lase să se cristalizeze una nouă.”- Maxwell Maltz
Un studiu realizat, în 2009, de Phillippa Lally, cercetător în domeniul psihologiei sănătății la UCL, intitulat "Cât durează să ne formăm un obicei", a constatat că, în medie, durează 66 de zile pentru ca un obicei să devină înrădăcinat.
Schimbarea unui obicei nu este ușoară. Creierul nostru este învățat cu acele comenzi rapide, care ne vin în mod natural. În timp ce noi ne tot spunem că dorim să avem obiceiuri noi, sănătoase, creierul pare că este ocupat să se încăpățâneze a le păstra pe cele vechi.  
Chiar dacă obiceiurile sunt greu de schimbat, cei care au reușit spun că dezvoltarea unui obicei bun merită cu adevărat lupta.
Pentru a scăpa de un obicei este necesar:
- să ne reamintim cât mai des care este motivația;
- să ne gândim la un "comportament de înlocuire" pentru  o obișnuință, dar  să ne asigurăm că acel comportament este unul pozitiv;
- să avem curajul de a acţiona.
Se pare că numai aşa scopurile, dorinţele şi convingerile pot fi transformate în realităţi.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu